Share on email
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook

De 7 voordelen van Elementor Pro voor marketeers

Toen ik als marketing- en communicatie professional werkte, bestond ongeveer 75% van mijn tijd uit het aanpassen of toevoegen van pagina’s, call-to-actions of hyperlinks in blogartikelen en het maken van popups op de website. Dat moet toch efficiënter kunnen, was mijn gedachte. Toen ik begon te werken met Elementor Pro ging er een wereld voor me open! Alles ging een stuk sneller en makkelijker. Klein nadeel; het aantal uren dat ik voor een klant werkte ging drastisch omlaag. Het is maar goed dat ik mij tegenwoordig focus op het bouwen van Elementor websites ;-).

In ieder geval, wil ik graag de voordelen van Elementor Pro voor marketeers delen!

Om te beginnen: moet de website gebouwd zijn met Elementor?

In de basis niet. Elementor werkt vaak ook goed naast andere WordPress thema’s of pagebuilders. Bij een enkele website ervaar ik problemen, maar over het algemeen kun je Elementor gewoon installeren op een WordPress website. Test vooral eerst even de gratis versie, dan weet je zeker of het werkt of niet.

Voordeel 1: volledig aan te passen blog template

Een blogartikel schrijf je niet voor niets. Dat doe ik ook niet. We krijgen dagelijks supportvragen binnen via onze mail en een aantal daarvan mogen wij als klanten ontvangen. Blogartikelen zijn dus een mooie manier om in contact te komen met een potentiële klant. Als marketeer snap je dat. Je wilt graag social media knoppen plaatsen om het bereik te vergroten, call to actions toevoegen aan de juiste blogartikelen en een inschrijfformulier voor de nieuwsbrief tonen. Dat kan allemaal met Elementor Pro!

Tip: gebruik Elementor in combinatie met de plugin Widgets options. Daarmee kun je instellen op welke pagina je bepaalde widgets wilt tonen. Zo heb ik voor een van onze klanten ingesteld dat bepaalde widgets (lees: call to actions) alleen getoond worden in een bepaalde categorie blogs. Zo sluit de call to action altijd aan op de inhoud en hoef je het maar vanaf één plek aan te passen.

Lees hier hoe je eenvoudig een single blogtemplate maakt

Wordpress zonder thema - blog pagina instellen elementor

Voordeel 2: popups maken voor alles

Bij een popup denk je als marketeer al snel aan een extra aandachtstrekker voor een bepaalde aanbieding of inschrijving voor een nieuwsbrief. Maar je kunt popups van Elementor voor veel meer dingen gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan een slide-in met gerelateerde blogartikelen, video popups of een popup die pas wordt getoond als je klikt op een button (wat vaak beter werkt dan een link naar een andere pagina). Aan de popups van Elementor kun je namelijk van alles toevoegen, dus ook inschrijfformulieren!

Lees hier alles over het maken van popups met Elementor

Popup_Marketing_Elementor

Voordeel 3: Landingspagina’s

Hier kan geen enkele marketeer omheen: landingspagina’s. Misschien maak je al gebruik van Instapages of Unbounce. Of maak je landingspagina’s vanuit je emailmarketing tool. Dat is allemaal niet meer nodig met Elementor Pro. Je ontwerpt hiermee namelijk in een handomdraai een goede landingspagina. Zo kun je de pagina layout instellen op ‘Elementor canvas’ waarbij de header en footer van je website volledig worden uitgeschakeld. Handig als je gaat voor een no-escape landingspagina of als je de bezoeker zo min mogelijk wilt afleiden met andere informatie op je website.

Heb je een goed converterende landingspagina gebouwd? Dan kun je deze zo dupliceren voor een andere campagne. Ideaal, toch?!

landingspagina maken met elementor

Voordeel 4: Snel formulieren maken

Het liefst wil je natuurlijk zo snel mogelijk die bezoeker ‘vangen’ door hem te verleiden zijn contactgegevens achter te laten. Je hebt bijvoorbeeld een eBook, Whitepaper, checklist of iets anders interessants te bieden. Met de Formulieren widget van Elementor Pro maak je formulieren in de handomdraai. Ook kun je eenvoudig redirects na het verzenden instellen, bijvoorbeeld naar een bedankpagina. Zo kun je de conversies goed bijhouden in Google Analytics of andere tracking tools.

Marketing_Formulieren-elementor

Voordeel 5: koppelingen met emailmarketingtools

Heb je de formulieren eenmaal ingesteld dan wil je natuurlijk ook dat de gegevens automatisch terecht komen in de juiste (emailmarketing) tool. De formulieren van Elementor kun je aan de hand van een api koppeling eenvoudig koppelen aan je emailmarketing tool. Een aantal tools zijn inbegrepen, zoals MailChimp, Active Campaign en MailerLite.

Werk je met een andere tool? Dan kun je ook via een webhook en Zapier een koppeling maken. Eigenlijk kun je bijna alle (populaire) tools koppelen aan de formulieren van Elementor. De moeite waard om uit te proberen (of neem anders gewoon even contact met ons op!).

Marketing_Integrations-Elementor

Voordeel 6: Conversie verhogende widgets

Op een aantrekkelijke manier een formulier vormgeven kan al conversieverhogend werken, maar wat dacht je van de onderstaande marketing widgets die je kunt gebruiken voor je landings(pagina’s). Denk bijvoorbeeld aan call-to-action blokken, social media deelknoppen, overzichtelijke prijstabellen en countdowns.

Elementor marketing widgets

Voordeel 7: een website die langer mee gaat

Daarmee houd je meer budget over voor andere marketing inspanningen. Zo bouwen wij websites bijna compleet thema onafhankelijk met Elementor. Dit maakt je website een stuk flexibeler, waardoor hij ook langer mee kan. dit scheelt op lange termijn weer in de marketingkosten.

Sanne IJspeerd

Sanne IJspeerd

Sanne is eigenaar van SIJ Web. Ze ontwikkelt WordPress websites met Elementor en heeft een achtergrond in marketing- en communicatie.
Share on email
Share on whatsapp
Share on linkedin
Share on twitter
Share on facebook

Geef een reactie

Hulp nodig?

We helpen je graag! Stel hieronder je vraag:

Elementor Expert gezocht

tips ontvangen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

We respecteren je privacy.
Je ontvangt max. 1 keer per maand een mail.